Re: tape

Baris Cenberci (cenberci@nsg2.ege.edu.tr)
Thu, 18 Apr 1996 17:29:49 +0300 (EET DST)

On Thu, 18 Apr 1996, Tayfun GENC wrote:

> vahiy gelmedi tabi ki sayin hocam. bu listeye uye olmama ragmen bugune
> kadar listeye hic birsey sormamis ve sorun cozme yontemi olarak ta sizin
> asagida da belirtiginiz gibi dokuman okumayi tercih etmistim.

Ilginctir. Bu listeye sanirim 1-1.5 aydir uyeyim. Ve isin acikcasi hic
bir sey ogrenemedim. Liste genel olarak zaten 'olu' bir liste. Eger bence
haftada uc mektup geciliyorsa o liste oludur. Isin asil komik tarafi
listeye mail atanlarin duvar gibi bir ukalalikla karsilasmasi. Tayfun
Genc'in yasadigi olay bence tek ornek degil. En azindan bir iki hafta
once ayni tepkilerle karsilastim.

Merak ettigim sey su, acaba soru soran insanlara gerizekali muamelesi mi
yapiliyor? Bu insanlarin ulasabildikleri kaynaklari okumadiklari, ya da
LDP'den haberdar olmayacaklari mi varsayiliyor. Tayfun Genc'in orneginde,
tape'lerin formatlanmayacagi dogrudan mt'nin dokumaninda yaziyor. Ayni
sorunla ben de daha once karsilastigim icin biliyorum. Bense kernel
1.3.85 ile uyumlu quota utility'i sormustum. Dokuman okumam, arastirma
yapmam reca edildi. Ancak ben bu maili quota-1.51'i derleyemedikten sonra
atmistim Cozebilecegim sorunlar olsa niye size sorayim ki zaten ??????????

Bu listede insanlar tatminlerini gerceklestirirken, diger bir linux
listesinde olanlari anlatayim. Ingiltere'de uye oldugum bir listede
(adini vermeyecegim, arayin, bulun) yukardaki problemimi bildirdikten
sonra hemen quota-1.51'i almam gerektigini soyleyen mail aldim. Bunu
denedigimi ve header'lari begenmedigini soyledigimde bana gelen soru GCC
versiyonum ve upgrade edip etmedigim. Upgrade etmem gerektigini bildigimi
ama, dinamik libraryleri ucururken sistemi crash etmekten korktugumu
soyledigimde bana hangi file'lari nasil upgrade edecegimi ve nerede
dikkat etmem gerktigini bildiren bir mail geldi. Son cumlesinde ise 'if
you have any further problems, please let me know' yaziyordu.

Upgrade ettim ve baska bir problem cikti. make'teki bir bug yuzunden
make calismiyordu. Listeye bildirdigimde bu kez baska biri, make'i
yeniden derlemem gerektigini, bunu make'siz yapamayacagim icin ya eski
lib'leri koymami, ya da **benim icin derledigi make'i** makinasindan ftp ile
almami soyledi.

Bunun bizim icin hayal edilemez uc bir ornek oldugunun farkindayim. Zaten
keske Linux'u da ticari hale getirseler, boylece danisma hatlari
olsa, biz de listelere cevaplar yazmaktan kurtulsak.

Atakan'in dedigi gibi bence liste ciddi bir liste degil, aksine
insanlarin sadece 'ben ugrastim, sen de zorlana zorlana bul' ya da 'ben
bunlari biliyorum, ama siz bilmiyorsunuz' dedikleri, Linux icin komik
kacan, amator ruhtan uzak bir liste.

Uzun mail'im icin ozur dilerim.

B.C.
:{)*