Re: linux problemleri

Atakan Gurkan (agurkan@newton.physics.metu.edu.tr)
Sun, 7 Apr 1996 13:47:59 +0300 (EET DST)

On Sat, 6 Apr 1996, Mehmetcan Akbulut wrote:

> Merhaba benim adim Mehmetcan Akbulut, EE 1.siniftayim. Bu donem basi
> bilgisayarima linux kurdum ve bugune kadar guzel guzel kullaniyordum
> Bugun netscape 2.01 versiyonunu ana directoryime cekip gunzip ve tar
ana directory ile sanirim "/" directoryisini kastediyorsunuz.

> ile actim ve bunlari yeni actigim Netscape adli bir directory altina
> kopyalamk icin
> mv * Netscape denedim
bu komutu calistridiginizda eger yukardaki varsayimim dogru ise ve kernel
image'iniz (or. vmlinuz, zImage) Netscape dir.'ine gitmistir. Alet de
boot edemez. Tabii image "/" da ise :-) .
> fakat cannot move gibisinden bir error verdikten sonra hicbir komut
> calismaz oldu, ve sistemi bir daha boot ettigimde
> checking(etc2 file system) read-only file system gibisinden bir satirda
> takildi ve o zamandan beri boot etmiyor
aslinda bence oraya kadar da gelmemeliydi sanirim analizimde bir hata var.:-(

> sistem diketiyle acip da
> boot : da iken mount root=/dev/fd0 yazinca yine ayni satira kadar geliyor
> ve
> child 0 killed by code ff00
> child 1 killed by code ff00
> child 2 killed by code ff00
> boyle 0,1,2,3....diye cok hizli bir sekilde sonsuza kadar devam eden bir loop
> cikiyor ve bende dostan bastan acmak zorunda kaliyorum(dos partitionum da
> var). Halbuki daha evvel yine ana directorydeykene mv . /tmp yapinca
> boyle bir sorun olmamisti. Derdime bir care bulursaniz sevinirim.
mount root=/dev/fd0 yerine slackware den bir boot bir de root diski alin
ve ramdisk'i kullanin daha sonra hardiskinizin ilgili partition'ini
__setup ile__ duzenleyin. Daha sonra da setup programi ile lilo'yu tekrar
install edin. A serisi diskleri tekrar install etmemeye calisin cunku
uyumsuzluk durumunda herseyi bastan install etmek gerekebilir.

Umarim calisir...
Calismasa bile listeden birileri mutlaka bir cozum bulur...

sevgi, saygi, EPR ...
Atakan