Re: NIS on slackware 3.0

Onur Tolga SEHITOGLU (onur@lcsl.metu.edu.tr)
Fri, 29 Mar 1996 10:08:04 +0300 (GMT+3:00)

> paylasmiyorum. Zaten boyle bir satir da yok ki.
>
> Sadece /etc/passwd'lerin sonuna (Client'larda)
> +:*:::::
> seklinde bir satir ekliyorum.

Bu satir NIS passwd map'inden gelenlerin password'lerini *
yapiyor. Eger NIS'de shadow password destegi icin gerekli seyleri
yapmadiysan (ben denemedim ama sanirim ek bazi paketler yuklemek gerekiyor)
kullanicilar NIS'de tanimli ama sifreli password'leri * oldugu icin
giremiyorlar demektir (istersen mail yada finger username gibi yontemlerle
kullanicinin sistemdeki gecerliligini deneyebilirsin. Eger finger'da
kullanici bilgisi veriyor ama kullanici login olamiyorsa sorun
password'dedir, soz konusu satiri
+:::::::
+
gibi varyetelerle denemeni oneririm.

Degilse version ve library sorunu vardir. Bilmeyenler varsa diye
soyluyorum:
+:x:y:z:.. turu bir satirin anlami NIS'den gelen password kayitlarinin
ilgili alanlari x,y,z.. ile -bos birakilmamissa- degistirilir.
Yani ornegin:
+:::1000:::/bin/rtcsh

Satiri NIS kullanicilarinin hepsini gercek gruplari ne olursa olsun
1000 grubuna ve kabuklarinlarini da -varsayalim rtcsh sizin yapdiginiz
sinirli bir tcsh olsun- /bin/rtcsh'e cevirir.

Sevgi, saygi vb.

-Onur T. Sehitoglu