Re: NIS on slackware 3.0

Faruk Nisanci (faruk@Zambak.lab.fe.itu.edu.tr)
Wed, 27 Mar 1996 17:05:37 +0200 (EET)

Merhaba,

On Wed, 27 Mar 1996, Yavuz Selim Komur wrote:

> Biraz once baska bir yere daha yazmistim..
> group paylasilinca garip bir loop basliyor..
> herhangi bir group'a uye olmayan biri login olabiliyor. ama group kaydi
> olan birisi asla giremiyor..
>
> Sadece group baylasilmiyor.. Diger servisler ve hatta
>
> ypcat group
>
> bile calisiyor..

Sunu biraz daha acabilir misin? Biz NIS kullaniyoruz ama her istemcinin
/etc/group dosyasinda da NIS e bakmasi icin '+' isareti var. Yalniz halen
var olan standart users grubu haricinde, sonradan ekledigimiz baska
gruplar kullanmiyoruz normal kullanicilar icin. Yani aslinda bir
kullanici herhangi bir makinadan login olmaya calistiginda NIS serverdan
boyle bir grup varmi gibisinden bir sorgulama yapmaya gerek kalmiyor.
Sadece user name araniyor o kadar. Bu yuzden olsa gerek loginlerde bir
sorun yok. Bir de biz dosyalarin sonuna sadece tek bir '+' ekleyerek isi
yurutuyoruz. Bu yeterli oluyor.

Bu arada baska bir noktayi yeri gelmisken sormak istiyorum: Su anda
harddisk kapasitemiz yeterli olmadigi icin user home dizinlerini 2
makinaya bolduk. Diger makinalar nfs ile buralara baglaniyorlar.
Sorunumuz ise su: her makina boot ederken user dizinlerini mount etmeye
calisiyor. Eger diyelim o sirada bir aksaklik oldu ve mount edemedi.
Mount proseslerini background olarak calismaya zorlamamiza ragmen bunlar
devreden cikiyor ve user login oldugunda home dizine mount edilmemis
oldugu icin lokal '/' dizine dusuyor ve bir sey yapma imkani kalmiyor.
Automounter kullanmadan user home dizinlerini mount etmeye makinalari
nasil zorlayabiliriz?? Su anda en trivial cozumu yapiyoruz: Mount
edememis makinalari resetleyerek yeniden acilmalarini saglamak :)
Ehh, bunun daha 'adam gibi' bir yolu olmali.
Asagida client makinalardan birinin /etc/fstab dosyasi var:

/dev/hda1 swap swap defaults 1 1
/dev/hda2 / ext2 defaults 1 1
none /proc proc defaults 1 1
Kasimpati:/home /Kasimpati nfs rw,bg,hard 0 0
Acelya:/home /Acelya nfs rw,bg,hard 0 0

buna gore, benzeri konfigurasyon yapmis olan arkadaslarin cozumlerini
ogrenmek isterim.

Sevgiler

Faruk Nisanci