Re: Linux Kernel Update ve E-Mail ...

Yavuz Selim Komur (yavuz@akdeniz.edu.tr)
Thu, 7 Mar 1996 14:13:50 +0200 (EET)

On Thu, 7 Mar 1996, ARiF UYSAL wrote:

> Merhabalar,
> Ufak bir iki sorum olacak.
> Birincisi elimdeki 3 Linux makinasinin kernellerini update etmek istiyorum.
> 1.2.13 den 1.3.60 a cikaracagim. Neler yapmam gerektigi konusunda bazi
> bilgilerim var, fakat detaylica bir bilgi nerde bulabilirim, yada adresini
> bilen? veya bana anlatabilecek olan?

Oncelikle birinci soru.
1.3.60 kotu bir secim. Bu patchde bir takim sorunlar vardi.. Ya daha
yukarisini yada 1.3.50'dan oncesini tercih edin. Su anda 1.3.70 :))
(Kagan sakin kizma.. ISDN support kernel icinde geliyor..)

Siz usa'dan attiginiza gore tsx-11.mit.edu:/pub/linux/sources/system/v1.3
icerisinde linux-1.3.xx.tar.gz versiyonu alacaksin. konf. et ve derle.

make conf
make dep
make zlilo

/etc/lilo.conf dosyasina yedek kernel koymalisin. Hatali bir sey yapinca
onceki kernel'e donmek icin..
benim /etc/lilo.conf soyle.

--------
# LILO configuration file
# generated by 'liloconfig'
#
# Start LILO global section
boot = /dev/hda
#compact # faster, but won't work on all systems.
# delay = 5
vga = normal # force sane state
ramdisk = 0 # paranoia setting
# End LILO global section
# Linux bootable partition config begins
image = /vmlinuz
root = /dev/hda1
label = linux
read-only # Non-UMSDOS filesystems should be mounted read-only for checking
image = /vmlinuz.old
root = /dev/hda1
label = linux-old
read-only # Non-UMSDOS filesystems should be mounted read-only for checking
# Linux bootable partition config ends

-----------------

> Ikinci sorum ise, sistemdeki tum kullaniclara mail atmak istiyorum. Fakat
> bunu bir e-mail listesi yerine bir user seklinde yapmak istiyorum. Dogru
> hatirliyorsam, UIUC deki unix sistemlerde ".@ux11.cso.uiuc.edu" ya bir
> e-mail atilirsa o mail, makinadaki tum userlara giderdi. Acaba ayni sey
> linux de yapilabilir mi ? Yapilirsa bir alias mi yapilmasia gerekir biraz
> bilgisi yada deneyimi olan? Simdiden her turlu yardim icin tesekkurler. Hoscakalin.

Bu is icinde /etc/aliases dosyasina soyle bir kayit yapabilirsin.

--------
all: :include:/var/adm/users
--------

# newaliases

sonra her kullaniciyi /var/adm/users icine ekliyorsun..

Selamlar.
Yavuz
No brain, still headache.
Aglama, doverim!