Re: Linux installation..

MMB (mmb@thep3.phys.hun.edu.tr)
Thu, 29 Feb 1996 16:39:25 +0300 (EET)

On Wed, 28 Feb 1996, Murat Okyar wrote:

> Herkese merhaba,
> Iste bir Linux Installation problemi daha..
> Linux'u NEC IDE/ATAPI CDROM'dan install etmek istiyorum. Abare ve idecd
> boot diskeetlerini denedim. Her ikisinde de harddiskim ve CDROM dogru
> olarak Linux tarafindan tanindi. IDECD Unknown PCI device diye kizdi.
> ABARE aka152 porttest failed dedi. Bunun disinda baska hata mesaji almadim.

Bu durum benim basima geldi ancak birkeresinde cd im bozuktu digerindede
bazi anakartlar ozellikle uzerinde kontrol karti olanlar her kaployu
kabul etmez. eger makinanda dos var ve cd surucun sorunsuz calisiyorsa bu
durumda linux cd lerinde hata olabilir . ozetle benim onerim eger kabloda
veya cd de sorun olmadigina inanniyorsaniz, bana sabit diskinizin marka
modelini tam olarak yazin bir de anakartinizin mark ve modelini de yazin
size tatminkar bir cevap verebileyim
> Sorun 1:
> root olarak login oldup fdisk'i calistirdigimda su mesaji aliyorum..
>
> The number of cylinders for this disk is set to 1656. This is larger
> than 1024 and may cause problems with:
bbana linuxun yaninda dos, win95 vs bir baska isletim sistemine ait sabit
disk bolumunuzun olup olmadigini yazin ancak sadecek linux
kullaniyorsaniz bu uyarilara aldirmayin eger dos gibi baska bir isletim
sistemide kullaniyorsaniz o vakit bilgisayarinizin bios setup progarmina
girerek sabit disk tanimlamanizi lba olarak yapin bunu yapmanin yolunu ba
anakartinizin bios entegresinin adini verirseniz daha detayli olarak
soyleyebilirim (award bios, ami bios , mrbois vs)
> 1-)Software that
runs at boot time (e.g. LILO)
> 2-)Booting and partitioning software from other OSs (e.g. DOS FDISK,
> OS/2 FDISK)
> Linux partitionlarini olusturduktan sonra da ' OS 6.x FDISK'i ile
> partion yaratmis veya degistirmisseniz FDISK manualine bakin' diyor.
>
> Bir de eger onceden win95 FDISK ile DOS partion'i yarattiysam:
> 'partion doesn't end on cylinder boundary (falan filan, falan filan olmaliydi)'
> mesajini alliyorum..
>
> Simdi silindir sayimin 1024'den fazla olmasi oldurur mu surunduru mu?

linuxta sorun olmaz ama diger isletim sistemlerinde olabilir dos ta olur
win95 te bilmiyorum

> Ayrica FDISK manuali ile kastedilen ne bilmiyorum ama benim baktigim
> kaynaklarda sadece DR DOS 5.0 ve 6.0 ile problem cikar yaziyor.
> Win95 veya MSDOS 6.x ile ilgili bir sey goremedim. DOS 6.x FDISK ne sorun
> yaratir?
sorun fdisk degil dos 1024 den fazla silindir sayisini desteklemiyor
diyelimki 1400 silindir 16 kafa ve 63 sektor parametrelerine sahip bir
sabit diskiniz var o vakit bunu fdisk programina tabi tutup bolumlere
ayirdiktan sonra formatlarsaniz 1024 * 16 * 63 * 512 = yaklasik 528 mb
ini formatlar diger kismina erisemez bu durumu duzeltmenin yegane yolu
bios setup progrmin dan sabit disk tanimini lba ya cevirerek 700 * 32 *63
paremetrelerine ulasmaktir pek cok pci anakart bunu otomatik yapiyor

> [...]
> takiliyor. Sonra makinayi kapayip acmam gerekiyor. Ilk boot edisimde
> (yukaridaki her iki boot disketi ile) NEC CDROM'um goruldu. Sonra /dev/hda
> olarak mount ettim (Linux da scan ettiginde CDROM'u /dev/hda harddiski
> /dev/hdc gosteriyor). Ancak ne yaptiysam a setini install edemedim..
> Hep takildi ve makinayi resetleyip yeniden setup'a baslamam gerekti.
>
> Peki o zaman CDROM'dan DOS partionina kopyalar oradan yuklerim dedim.
> Bu kez oldu, a ve q setlerini yukledim, hazir kernellerden bare'i
> sectim. Bu sefer de CDROM'umu gormuyor Linux. No CDROM diyorda baska bir sey

takilma bence buyuk ihtimalle kablodan veya jumper ayarlarindan olabilir
ancak dos var vede duzgun calisiyorsa ozaman biraz daha arastirma ve
deneme yapmak lazim

> Takilma ile ilgili bir yorumunuz var mi?
> Abare ile acarken CDROM'u gordugu halde bare kernel neden gormuyor?
>
> Murat

selamlar

Mustafa Bayramgil