Re: Connection refused

Faruk Nisanci (faruk@Zambak.fe.itu.edu.tr)
Tue, 13 Feb 1996 15:46:06 +0200 (EET)

Merhaba,

On Fri, 9 Feb 1996 bilgin@bilgin.bimel.com.tr wrote:
silindi...
> DNS konfigurasyonlarini test etmek oldukca zor. ufak tefek hatalar da olsa yine
> de kismen calisabiliyorlar. Bilkent'den Akgul hoca'dan linux icin bind 4.9.3
> almistim. icinde dnswalk programi da geldi. onunla bizdeki DNS'i test edip bazi
> hatalari bulabildim.
bilkent ftp arsivinden ben de bind.4.9.3 u aldim. Yalniz compile ederken
bir suru hata mesajlari ile karsilastim. Readme lerde yazilanlari
dikkatle okudum ve yerine getirmeye calistim fakat yine de gozumden kacan
bir nokta olabilir veya yuklu lib ler ile bir uyumsuzluk var?
dnswalk ile birkac tarama yaptim yine de daha once bahsettigim
'connection refused' mesajinin sebebini bulabilmis degilim.
dnswalk fe.itu.edu.tr. satirini girdigimde tek authoritative nameserver
tanimlandigina dair (fe.itu.edu.tr. zonu icin tabii) bir uyari veriyor o
kadar. Baska kayda deger bir mesaj cikmiyor. dnswalk -F gibi
parametrelerde de gorunen bir sorun yok. fe.itu.edu.tr. icin NS olarak
fazladan itu nameserveri ciragan.cc.itu.edu.tr. yi de tanimladim.
Buna gore yeniden arastirmalarda bulunacagim.
Yorum yapan arkadaslara tesekkur ederim.
Iyi calismalar,
Sevgiler
Faruk Nisanci