Re: Linux 1.3.X ve UDP paketleri

R. Engur Pisirici (advise26@rorqual.cc.metu.edu.tr)
Wed, 31 Jan 1996 00:58:22 +0300 (MEST)

Selamlar
Su anda odtu-kimya ya kurmus oldugum ve odtu ye de yaklasik olarak ayni
config ile gelen makinelerden server niteligi tasiyan ve ayni zaman da
dns lik ve de file-server lik yapan bir makinede linux.1.3.52 calismaktadir.
Bunun ustunde 11 tane hdd siz bilgisayar a bootp de dahil olmak uzere
bircok servisi vermektedir.Daha onceden benim de bootp hakkinda birkac
sorunum olmustu ancak bu sorun, ncsa telnet in eski versiyonun dan
kaynaklandigini anladim. Eski versiyon da iki sorun yasaniyordu.
1-> ip numarasi haric, sm, gw,nm gibi hicbir seyi almiyordu.
2-> en ufak bir sey de udp cheksum error veriyordu.

Ancak ncsa in yeni versiyonun da ise yukarida bahsettigim hicbir sorun
yasanmadi.
Xappeal, winsock gibi programlar ise zaten bastan beri calisiyorlardi.
Benim buna diyeceklerim bukadar..

Herkese iyi calismalar,

R. Engur Pisirici

On Sun, 28 Jan 1996, Enis Simsek wrote:

> merhaba
>
> aslinda unstable bir kernelde bu tip seylerden sikayet etmemek gerek ama
> yinede asagidaki gibi bir sorunla karsilastim, bu konuda herhangi birsey
> bilen varsa ve bana yazarsa sevinirim.. :
>
> linux uzerinde bir bootp serveri kurmaya ugrasirken bazi uygulamalarin
> (winsock, ncsa telnet, vb) gonderdikleri bootp requestlerine cevap
> alamadiklarini gordum. buna karsilik diger bazi programlar, ornegin
> xappeal, sorunsuz bir sekilde calisiyordu. sistem loglarini inceledigimde
> sorunun bootp requestlerini tasiyan UDP paketlerinin kernel tarafindan
> [...]

R. Engur Pisirici