Re: Hack..

Kursad Keskinege (kursad@ege.edu.tr)
Wed, 3 Jan 1996 10:59:15 +0300 (EET)

On Wed, 3 Jan 1996, Arif Uysal wrote:

> Selamlar..
>
> Linux de adminliogi yeni yeni ogreniyorum :) Birisinin makinama hack etmeye
> calisp calismadigini en basit yolla nasil bulurum? Sadece /var/adm/message ve
> /var/adm/syslog yeterli mi ? Yoksa daha basit ve degisik yollarida var mi ?
> Ayrica Linux deki aciklari, telnetde ki gibi, o aciklari yazan ve nasil
> giderilecegini gosteren bir ftp yada URL adresi var mi bildiginiz?
> Sanirim bugunluk bu kadar. Herkese iyi gunler.
> ARiF

last e goz at.
linux da gelen inetd.conf icinde
or,

telnet stream tcp nowait root /usr/sbin/tcpd /usr/sbin/in.telnetd

satirinda,
/usr/sbin/tcpd

programi var,
bu program en basit duzeyde firewall islemleri yapiyor. Aslinda inetd
onune gelen bir on-program (front-end).
Bu program ile

/etc/hosts.deny
/etc/hosts.allow

a istemedigin ve istedigin hostlari yazman, ve hacker islemlerinden uzun
bir sure kurtulman olasi.

benzer firewall lar da var ortalikta gezen.

saygilar,