Re: A few questions !

Hakan HACIGUMUS (febim@sariyer.cc.itu.edu.tr)
Thu, 28 Dec 1995 17:36:26 +0200 (EET)

On Thu, 28 Dec 1995, Can Buyukalkan wrote:

> Bir kac tane sorum var . Su anda PC'im de Windows 95 yuklu . Windows 95
> in bu install edilmis hali ile , hard disk imi partionlara ayira bilirmiyim ?

Evet guvenle partition acabilirsiniz. Bunun icin DOS programlari var. En
meshurlari (benim bildiklerim) Presizer ve Fips. Bu paketlerden ilkini
ODTU veya baska ftp serverlerden temin edebilirsiniz. Yanilmiyorsam
~msdos/dskutils veya ~msdos/sysutils dizinlerinlerinden birinde var idi.
Ikinci programa gelince bu Linux distribution disketlerinin icinde de
bulunabiliyor. Yalniz partition acma isine girismeden once diskinizi
defrag ile duzenlemeniz siddetle oneriliyor. Benim sahsi tercihim Presizer
programi. Menuleri daha guzel ve kullanimi daha kolay. Kendi harddiskimde
de denedigim icin guvenle onerebiliyorum :)

> Ayrilan partionlardan birine linux install etmek istiyorum , mumkunmu ?

Evet. Istedigin partition olarak yukleyebilirsin.

> Linux u install etmek sadece CD rom uzerinden mi mumkun oluyor , yoksaonunda
> install disketleri varmi ?

Evet disketlerden de rahatlikla yukleyebilirsin. Ama sabirli olmanda sart
o zaman cunku 80 in uzerinde disketi var :)) En iyisi CD-ROM var ise
oradan yok ise ve ftp yolu ile alacak isen bir de yeterli yerin var ise
(bu arada Slackware 3.0 surumu setup disketleri harddiskimde 130MB cik yer
kapliyorlar ) hepsini ayni directory yapisini koruyarak ornegin setup/
dizini icine atip linux i oradan da yukleyebilirsin.

> Linux icin install disket veya cd rom halleri nekadar ?

Bakiniz yukaridaki satirlar :)

> Son olarakta , PCI bus yapisini destekliyormu ? (Linux isletim sistemi)

Yine evet :)) Gayet de guzel destekliyor.

> Cevap verecek arkadaslara simdiden tesekkur ederim .

Birsey degil efendim. Kolay gelsin.

> Can Buyukalkan
> email:feycan@rnd.netas.com.tr

Butun liste uyelerine mutlu bir yilbasi dilerim.
Hepinize sevgiler, saygilar.

Faruk Nisanci
ITU Fen-Edeb. Linux Bilg. Lab.
E-Mail: febim@sariyer.itu.edu.tr