RE: Ramdisk yeniden

Kemal GUVEN (kemal@eti.cc.hun.edu.tr)
Fri, 22 Dec 1995 14:48:56 +0300 (EET)

On Fri, 22 Dec 1995, F Kagan Guerkaynak wrote:

> evet, unutmusunuz :-)))
> Hangi dagitim, hangi versiyon ?
> slackware da 3.0 ile root disketi compressed olmali
> 2.x de once gzip -d ile acilarak dd yapiliyordu ...

Dos ile calisan bir makinada bu isler icin rawrite.[exe,com] ve gzip.exe
gibi iki program gerekli. Bu programlar Slackware dagitiminda boot ve root
disketlerinin bulundugu directory'lerden elde edilebilir. gzip ile boot ve
root kutuklerini acarak rawrite ile de diskete kopyasini alabilirsiniz.
rawrite yerine Venus (TM) programi da kullanilabilir. Benim kullandigim
boot disketleri Slackware 2.x dagitimlarinda "net.gz" ve "bare.gz"
kutuklerinden elde ediliyordu. Network uzerinde bir makinaya NFS ile
install isteniyorsa disket "net" olmali. Ancak "net" root'u ile bazi
ethernet kartlarinda problem cikabilir, cikarsa buyuk olasilikla makina
kitlenir. "bare" ile ikinci bir harddiskten veya disketlerden install
islemi rahatlikla yapilabilir. root icin de herzaman "color.gz" kutugunden
elde ettigim disketi kullandim. Ancak makinada scsi disk varsa veya
CD-ROM'dan install etmek isteniyorsaniz bunun scsi kartiniza veya
CD-ROM'unuza uygun boot disketini olusturmalisiniz. Hangi boot disketini
kullanacaginizi yeniden

> buyuk bir ihtimalle disketi okuyamiyor.. --> Yeni bir root disketi bulun.

Bu olasiliga katiliyorum.

> bu arada murat,
> net boot disketi color ise root disketi, kernel boot disketinde yer aliyor
> (benim bildigim kadariyle...)

Ben de oyle biliyorum... :)

> Iyi calismalar
>
> F. Kagan

Saygilar,

Kemal

Kemal Guven, Researh Assistant Tel : (90) (312) 235 25 53
BS & MS Hacettepe University (90) (312) 435 52 84
Computer Science & Engineering Fax : (90) (312) 235 25 56
Beytepe/Ankara/TURKIYE e-mail : kemal@hun.edu.tr