modem -Arikan'a cevap

Ethem Murat BENER (ethem@eti.cc.hun.edu.tr)
Mon, 11 Dec 1995 16:10:15 +0300 (EET)

On Mon, 11 Dec 1995, Cihat ARIKAN wrote:

> Selamlar..
> Linux listesine daha once ben de bu konuda (Disaridan modemle
> baglanti konusunda) sorular sormustum ama pek yanit alamadim..
> Yazdiginiza gore siz baglantiyi saglamissiniz (1 kere bile olsa!)
> Bunun setting'lerini nereden yaptiniz acaba? Ayni durum benim
> icin de gerekiyor da.. Bizde 2 modem bagli, birisi universite ile
> olan hat digeri de (cua1) disardan baglanti icin.. Ama ben bu
> /etc/inittab ve orada /etc/getty [veya benzeri bir ismi vardi]
> settingleriyle bu isi basaramadim.. NAsil yaptiginizi bir bos
> [...]
Cevap icin tesekkurler. Baglanti i=E7in ilk once /etc altinda inittab
icinden s1 (Serial lines) veya d1 (Dialup lines) 'i aktive ettim=20
bendeki=20
s1:45:respawn:/sbin/uugetty ttyS0 14400 vt100

burada uugetty'yi ben degistirdim fakat getty de ayni sonucu verdi.
uugetty kullanmaktaki amacim lock file olayi belki her cikista=20
modemi tekrar initilize eder dusuncesi idi.=20
Daha sonra /etc/default altinda uugetty.ttyS0 file'ini yarattim
(usr/dos/getty_ps/Examples altinda ornekleri var) ve bu file'im icinde
sadece INIT, DELAY ve TIMEOUT stringlerini kullandim (altlock kullaninca
herseferinde aciyor connection'i sagladiktan sonra suratiniza kapiyor)
Yalniz INIT stringinde kendi modeminizin komutlarini kullanmaniz=20
gerekiyor. Benim modem BOCA external ve initilize komutu AT yerine ATZ
olmasi gerekiyor.=20
Bu durumda uugetty ilk yuklendiginde sistem hazir hale geciyor
disardan aradiginizda cevap verip baglantiyi kurabiliyor. isiniz bitip=20
de logout yaptiginizda modem hatti kapamis olmasina ragmen tekrar auto-
answer moduna gecmedigi icin hatti tekrar acmiyor. Yani her logout
sonrasinda bir sekilde modeme tekrar initilize stringini gondermek
gerekiyor. Getty'nin manual page'i icinde uugetty'nin line serbest=20
kaldigi anda INIT stringini tekrar gonderir (altlock aciksa) gibi=20
algiladigim bir ibare var fakat altlock acilinca karsidan CONNECT=20
yazisi ciktigi anda INIT stringini gonderiyor ve hatti kapiyor.
Her turlu varyasyonu denedim fakat basarili olamadim dev=20
tanimlari ile ilgili bir eksigim de olabilir fakat Linux (veya Unix)
uzerinde cok yeni oldugum icin cogu temel olayi bilmiyorum. Eger=20
sizde ugrasirsaniz calistirmayi belki basarabiliriz.

Saygilar

Ethem Murat Bener
H.U. Kutuphanecilik Bolumu
ethem@eti.cc.hun.edu.tr