Re: Linux'un PCI bus sorunlari

Can Ozturk (can@protekila.com.tr)
Mon, 4 Dec 1995 12:53:17 +0200 (GMT+0200)

On Fri, 1 Dec 1995, Hirac Kasapoglu wrote:

> On Thu, 30 Nov 1995, Can Ozturk wrote:

[...silindi]

> Burada sorun elbette ki linux'den kaynaklaniyor. Linux cok iyi ve en
> azindan benim ve pek cok kisinin acisindan bakildiginda cok iyi ve ideal
> bir isletim sistemi. Ama mukemmel degil.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Dogru. Ben de linux'un veya herhangi bir os'in oyle oldugunu iddia
etmedim. Benim bahsettigim sorun farkli bir sey.

> Sorun cok yeni donanimlar icin (uretici dogrudan destek verip gerekli
> driver'lari yazmadigi icin) driver'larin urun piyasaya ciktiktan ve
> bir miktar da yayginlastiktan sonra kullanicilar tarafindan yazilmasindan
> kaynaklaniyor. Boyle olunca da en son cikan bir hardware'i sorunsuz olarak
> hemen kullanmak genelde pek mumkun olmuyor.

O da dogru ve ayri bir sorun. Ben cok yeni ve son model bir donanim da
aramiyorum. PCI bus teknolojisi 1992'den beri bir standart olarak mevcut
ve gecen zaman zarfinda ozellikle ppc islemcileri cikip pentiumlar biraz
ucuzlayinca iyi kotu bir cok makina uretildi. Ticari sirketlerin imkanlarini
kullanan programcilarla, internette ellerindeki makinalarla kernel patch
eden linux programcilarini burada kiyaslamayacagim. Ancak mevcut
driver'larla sorunsuz calisan makinalar konusundaki tecrubeleri
duymak istedim.

> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

> Linux'un desteklemedigi bir donanimin kaliteli olmadigini soylemek biraz
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> insafsizlik degil mi? Aksine bazi cok kaliteli ve pahali urunleri
> maalesef linux destekleyemiyor. Ornegin Compaq gibi firmalar
> kullandiklari cevre cihazlarinin (SCSI, ethernet, SVGA gibi)
> programlamasi icin destek vermiyor. Benim sattigim donanim ile birlikte
> benim tavsiye ettigim ve sattigim yazilimi da alman lazim, almazsan
> karismam diyorlar bu gibi formalar. Ama herkezin de kabul ettigi gibi
> Compaq dunyanin en kaliteli PC'lerini ureten birkac firmadan biri.

Onu demek istemedim. Linux calistiracagim aleti farkli islerde
kullanacagim icin secerken daha fazla titizlik gosterecegimi soylemeye
calistim. Ama bu titizlik mutlaka su veya bu marka olsun seklinde degil
memnun bir kullanicinin gerceklere dayanan tavsiyesi seklinde de olabilir.
Pazarlama dahilerinin duygulari somurerek marka bagimlisi haline getirdigi
bir kullanici olmaya niyetim yok.

Saygilar,

- Can Ozturk