Re: Linux'un PCI bus sorunlari

Hirac Kasapoglu (hirac@hidiv.cc.itu.edu.tr)
Fri, 1 Dec 1995 15:49:40 +0200 (EET)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
> Henuz bu aletler tam yayginlasmadigindan ve spesifikasyonlara da her
> zaman tam uyulmadigindan, PCI bus'li makinalarin bazi degisik
> konfigurasyonlarinda sorun cikma olasiligi daha yuksek.

Burada sorun elbette ki linux'den kaynaklaniyor. Linux cok iyi ve en
azindan benim ve pek cok kisinin acisindan bakildiginda cok iyi ve ideal bir
isletim sistemi. Ama mukemmel degil. Sorun cok yeni donanimlar icin
(uretici dogrudan destek verip gerekli driver'lari yazmadigi icin)
driver'larin urun piyasaya ciktiktan ve bir miktar da yayginlastiktan
sonra kullanicilar tarafindan yazilmasindan kaynaklaniyor. Boyle olunca
da en son cikan bir hardware'i sorunsuz olarak hemen kullanmak genelde
pek mumkun olmuyor.

> Uzerinde linux isletecegim aletin linux gibi yaygin ve kaliteli bir sey
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
> olmasinda fayda var, yoksa dos+win95 kullanacak olsam bunlarin sacmaliklari
> ile ugrasirken belki de hardware'deki olasi bir sorunun farkina bile
> varmayabilirim.

Linux'un desteklemedigi bir donanimin kaliteli olmadigini soylemek biraz
insafsizlik degil mi? Aksine bazi cok kaliteli ve pahali urunleri
maalesef linux destekleyemiyor. Ornegin Compaq gibi firmalar
kullandiklari cevre cihazlarinin (SCSI, ethernet, SVGA gibi)
programlamasi icin destek vermiyor. Benim sattigim donanim ile birlikte
benim tavsiye ettigim ve sattigim yazilimi da alman lazim, almazsan
karismam diyorlar bu gibi formalar. Ama herkezin de kabul ettigi gibi
Compaq dunyanin en kaliteli PC'lerini ureten birkac firmadan biri.

Saygilar

Hirac Kasapoglu SENNA is always the best.
ITU Computer Center, Turkey Rest in peace Ayrton
hirac@itu.edu.tr We will miss you