Re: Ethernet karti

Murat Balci (balci@baum01.ege.edu.tr)
Thu, 9 Nov 1995 18:44:12 +0300 (EET)

On Thu, 9 Nov 1995, Erdal Oguzhan wrote:

> Merhaba,
>
> Linux slackware 1.2.3 yuklenmis bir makinada (486DX-100) ethernet karti ile
> ilgili sorunlar yasiyoruz. Sistem acilirken asagidaki mesajlari veriyor
> ve kendiside dahil herhangi bir yeri ping'ledigimizde Network is
> unreachable mesaji geliyor.
>
> SIOCSIFADDR: No such device
> SIOCSIFBADDR: No such device
> SIOCSIFNETMASK: No such device
> SIOCADDRT: Network is unreachable
>
> NE2000 uyumlu bir kart ve daha sonra 3com kart denedik. SOnuc ayni. Sorun
> ethernet kartinda mi yoksa baska bir hatami yapiyoruz. Yardimlar icin

Buyuk olasilikla kernel'iniz bu kartlari tanimiyor, ya kernel
derlerken bu kartlari koymadiniz yada bare'in vmlinuz'unu
kullaniyorsunuz. ODTU'unun mirrorlarinda bir net.gz olmali, onunla
systemi boot edin, hemen hemen tum kartlari destekliyor ( ve hatta
bilmedigim bir kartin ne oldugunu boyle buluyorum, hemen hic kacirmiyor :) )
Tabii baska bir olasilik daha var, kartlarin baglantilarinda bir sorun
olabilir, yada yuvada. Digerlerini denedinizmi ??
murat.

> tesekkurler.
>
> //Erdal Oguzhan
> //DUT Bilgi Teknolojileri A.S.
> //erdal@dut.com.tr
> //Tel:0 212 2745898

----
Murat Balci UNIX sys. Admin
s-mail : Ege Universitesi B.A.U.M - Bornova, IZMIR, TURKIYE.
e-mail : balci@baum01.ege.edu.tr Phone :+(90)(232)3881080-253