Re: Linux The BEST ??

Hirac Kasapoglu (hirac@hidiv.cc.itu.edu.tr)
Mon, 6 Nov 1995 10:02:59 +0200 (EET)

On Mon, 6 Nov 1995, Hirac Kasapoglu wrote:

> Genel olarak Sun'larin veya diger WS'larin cok iyi bir performans
> gosterdigini zannediliyor. Isin gercegi WS'lar arasinda islemci
> performansi en dusuk olan Sun'dir. Cunku islemcisi Sparc yavas bir
> islemcidir. Soyledigin conf (bellek biraz fazla kacmis bir WS icin)
> degeri 15-20.000 dolarlik pek cok WS'dan daha hizlidir. (Bir cift
> floppy'ye ne gerek var) Bu arada 2.88 floppy'yi linux destekliyor mu?
> (simdi aklima geldi de)
>
> Benim elimdeki Pentium-75, 256K cache'li Linux, bizim HP server ve Sun
> WS'larimizin hepsinden ortalama %30 ile %80 kadar daha hizli.

Biraz evvel yaptigim yorumlara yanlis anlamalara meydan vermemek icin
bazi seyler ilave etmek istiyorum.

Sistem performansi cok cesitli olabilir:
1) salt islemci perf.
2) uygulama calistirma perf.
3) Disk perf.
4) cevrim (dongu - loop)
5) ve digerleri gibi pek cok cesiti olabilir.

Benim bir onceki yazimda bahsettigim performans 1 ve 4. maddeleri
kapsiyor. Simdi biraz daha teknik bilgi vereyim.

Basit bir dongu programi yazdim. Ic ice iki adet 30.000'er cevrimlik
dongu. Bu islemin kac saniyede tamamlandigini hesaplattim. Bu cok basit
(dikkat gercek degil) ve yaklasik bir islemci performansi verir. Bu
teste gore:

Test Bed 1: Linux 1.2.3 P5-75 256K cache, 16 MB RAM
Test Bed 2: Linux 1.2.12 i486dx2-50 No cache, 16 MB RAM
Test Bed 3: HP/UX 10.0 HP K200, 64 MB RAM
Test Bed 4: HP/UX 9.0 HP 715/80 32 MB RAM
Test Bed 5: SunOS 4.1.3 Sun IPX, 32 MB RAM

Gelen sonuclar:
1: 1.5 dak.
2: 4.5 dak.
3: 2.5 dak
4: 3.5 dak
5: 8 dak.

Bu sonuclar linux'ler hemen hemen yuksuz iken, HP/UX'ler minimal bir
yukse iken, Sun ise bir miktar daha fazla yuklu iken gerceklestirilmistir.
Fakat deneyimlerim yukun bu testi fazla etkilemedigini gostermistir
(Ayni anda benzer - bol dongulu hesap programlari - programlar
calistirilmadigi surece).
Cunku test programi salt islem gucune I/O'ya dayanmamaktadir. Oysa
calisan diger programlar cogunlukla I/O tabanli programlar oluyor.

Saygilar

Hirac Kasapoglu SENNA is always the best.
ITU Computer Center, Turkey Rest in peace Ayrton
hirac@hidiv.cc.itu.edu.tr We will miss you