Re: Linux The BEST ??

F Kagan Guerkaynak (admin@titan.ehb.itu.edu.tr)
Mon, 6 Nov 1995 09:28:45 +0200 (EET)

Merhaba,

Yapilan karsilastirma tartismaya cok acik (ozellikle ne tur bir SUN'la
karsilastirildigi bilinmedigi surece). Ancak Linux isletim sistemli PC
tabanli bir bilgisayar'in, kanimca, herhangi bir SUN'a olan ustunlugu:
belirli performansa sahip bir SUN'in performansini arttirmak icin
yapilmasi gereken masraf, ayni performans artisini LINUX bir makina'da
saglamak icin gereken masraftan cok fazla olacaktir. Zira PC'lerin pazar
payinin daha fazla olmasi, malzeme fiyatlarinin siki bir rekabet ile
dusmesine sebep olmaktadir.

> Bu mektubun altinda imzam olmasina ragmen. Herhangi bir makinenin bile
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> sun'dan daha iyi olacagi geldi aklima. Ayrica Tower Case nasil bir
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Bakiyorum, fanatik sun dusmanlari var burada :-).
Yapildigina inandigim yanlislardan biri, bilgisayar donanimlarini yazilimdan
bagimsiz olarak degerlendirmek. Genel amacli kullanilmayan, profesyonel bir
hizmet yuruten bir merkezde, (neredeyse her zaman) yazilim belirleyici etken
olacaktir. Yapilmasini istediginiz belirli bir is ve bu isi yerine getiren
bir yazilim olacaktir. Daha sonra bu yazilimin gerektirdigi donanim'a karar
verilecektir.

Ornek olarak genel amacli Internet servisi vermek icin LINUX mukemmel bir
platform olabilir. Ama diyelim chip tasarimi yapan bir merkezde calisiyorsunuz.
ya Mentor Graphics kullanacaksiniz, ya da cadence ve her iki yazilim'da
LINUX'da calismiyor :-)