Re: Bir soru

Cagri COLTEKIN (cagri@compclup.ceng.metu.edu.tr)
Tue, 17 Oct 1995 22:13:14 +0200 (EET)

On Wed, 18 Oct 1995, Murat MAGA wrote:

> Selams,
> Shell'de turkce kullanabilmeyi deneyen/basaran oldu mu? Ornegin turkce
> karakterler tasiyan bir dosya yaratmayi ve onun adini ls -l deyip gormeyi.
> kolay gele...

Kullaniyorum...:) Bu konuda biraz genel bir paket hazirlayip duyurmayi
dusunuyordum. Bu aksama kadar hazirlamayi dusundugume gore eksik de olsa
compclup ftp arsivine birseyler koyarim.. Nasil kullanilacagini kisaca
aciklayan birseyler de hazirlayabilirim.

Su an elimdekiler:

o Iki keyboard mapping (normal <alt> tuslariyla turkce
karakterler ve Qturkce),
o bir font (8x16 klasik bir font),
o tcsh ve bash'ta turkce kullanabilmek icin ekler (.inputrc ve
.tcshrc'ye eklemek icin)

Yapmayi dusunduklerim/yapilmasi gerekenler:

o Birkac guzel fontun turkceleri ( Ornegin t.fnt de olsa ne hos
olurdu degil mi?:),
o less ve more icin birkac sey yapilmali,
o Konumuzun ne kadar icinde bilmiyorum ama terminal
programlarindan (ornegin NCSA telnet) da turkce
kullanabilmenin yollari
o X icin Turkcelestirme isi zaten yapilmisti (Ugur ve
Onur'a tesekkurler.). Ikisini bir araya toplayip bir
Turkish-HOWTO yazilmasi.
o Onerileriniz??

Bu islerin buyuk bir kismini uzerime alabilirim, ama yardim gelmezse ne
zaman tamam olacaklari konusunda hicbir soz veremem. Ayrica Xte calisacak
bir font editor yazmaya calisiyorum, belki ise yarayabilir, belki de
benzerleri oldugundan bosuna caba (ama Xlib ogrenmeye calisan biri icin
degil).
ilgili dosyalari ftp://compclup.ceng.metu.edu.tr/pub/linux/turkce altina
koyuyorum. Bu aksama kadar da aciklama yazarim.

Saygilar...

--
cagri