Re: NFS performance

Hirac Kasapoglu (hirac@hidiv.cc.itu.edu.tr)
Tue, 26 Sep 1995 11:24:41 +0200 (EET)

On Tue, 26 Sep 1995 bilgin@bilgin.bimel.com.tr wrote:

> Linux versiyonum 1.1.59. NFS performansi ethernet uzerinden bile cok dusuk;
> 50KB/s. Ethernet karti WD8003 Memory 8 MB, X yok (simdilik), Swap'a dusmuyor.
> CPU %90 civarinda free (top ile gorunen). NFS performansini 500KB/s falan
> yapmak mumkun degil mi? Diger versiyonlar da nasil acaba?
> iyi calismalar.

Bence bu biraz da ethernet karti ile alakali. Benim tavsiyem 3com (3c509)
veya PCI tabanli 3c590 gibi yuksek performansli (ve pahali) bir kart
uzerinden deneyi. Ayrica NFS serverin performansini olcmek istiyorsaniz
deney ortamini (collision'i azaltmak icin) iki birim ile (bir server ve
bir NFS client) ile kisitlayin veya izole edin.

Bu arada az daha unutuyordum. NFS performansi icin en az server kadar
client yazilimi da oldukca onemli. NFS diskini baska bir linux
makineden mi mount ediyorsunuz? Eger PC-NFS kullaniyorsaniz client cok
daha buyuk bir onem kazaniyor.

Saygilar

Hirac Kasapoglu SENNA is always the best.
ITU Computer Center, Turkey Rest in peace Ayrton
hirac@hidiv.cc.itu.edu.tr We will miss you