Re: mouse & X

Murat Balci (balci@baum01.ege.edu.tr)
Mon, 28 Aug 1995 11:23:16 +0400 (EET DST)

On Mon, 28 Aug 1995, F Kagan Guerkaynak wrote:

> Selam Murat

> Kernel icerisinde belki PS/2 support yoktur.
> cat /usr/src/linux/.config |grep "PS/2"

2 gundur belki 4-5 tane kernel derliyorum, artik gina geldi :) ps2
kernelde var.

> o zaman yeni bir kernel pisirmen gerekecek.
>
> zless /usr/doc/faq/howto/Busmouse-HOWTO.gz

baktim, ps2 IRQ12 de israr ediyormus, eskiden IRQ12'de network karti
takili ilmis, ama network kartinin IRQ'sunu degistirdim az once. malesef
bir degisiklik yok..

> icerisinde bazi bilgiler var.

> Ote taraftan X ile GPM'in her zaman anlasamamasi sorunu var.

> Bildigim kadari ile UMC ucuz 'clone' ureten bir sirket. Dolayisi ile o
> islemci buyuk bir olasilikla bir baska X markasini destekliyordur. (Hangisi
> oldugunu bilmiyorum ) Bu superprobe'u yaniltiyor olabilir.
>
> xf86config gercekten kimsenin bir ikinci kere yapmak istemeyecegi bir islem.

Artik xf86config'i ezberledim :) mouse isini halledemedigim icin X'i
tekrar deneyemiyorum.

> Kesin bir sey soylemek zor. Eninde sonunda /etc/X86Config dosyasi (Slackware 2.2)
> olusturuluyor.
>
> Tavsiyem (pek bir ise yaramayacak ama)
> SVGA serverini kullan, kendine bir monitor ve kart tanimla, tahmin ettigin
> degerleri kullan, RAM cozunurlukler icin vs,
> daha sonra xinit ile calistir. Orada dot clock probe'lari ile ilgili
> bircok mesaj goreceksin, (Dot clock rate too high etc etc) oradan benzetip
> /etc/XF86Config'e vi ile giriseceksin. :-)

Deneme yanilma yontemini denedim, ama SVGA ile ilgili her secenekte
sapitiyor. 16 renk te biraz duzgun gibi..

Any idea ?
murat.

> Iyi calismalar, kolay gelsin
>
> F. Kagan Guerkaynak

----
Murat Balci UNIX sys. Admin
s-mail : Ege Universitesi B.A.U.M - Bornova, IZMIR, TURKIYE.
e-mail : balci@baum01.ege.edu.tr Phone :+(90)(232)3881080-253