Re: Linux-FAQ, duzeltmeler NASIL OLACAK ?

Murat MAGA (maga@promete.tetm.tubitak.gov.tr)
Tue, 8 Aug 1995 15:57:19 +0400 (EET DST)

On Tue, 8 Aug 1995, F Kagan Guerkaynak wrote:

> Merhaba,
>
> ftp.tubitak.gov.tr/pub/Info/Turkce/linux/linux.css
>
> aldim, su an inceliyorum. Duzeltmeleri tartismadan once lutfen asagidaki
> konulardaki fikirlerinizi alabilir miyim ?
>
> o Duzeltmelerin bir kisiye iletilmesini ve o kisinin bu duzeltmeleri
> editlemesinin daha verimli olacagini dusunuyorum, ne dersiniz ?

Olumlu,

> o Bu ise gonullu var mi ? Eger bir gonullusu yoksa zaman ayirabilirim
> (Demese miydim :-))

Bence dememeliydin :))

> o Su an yazilamamis olan kisimlari (modem connection vs) cikarilim mi
> yoksa ileriki surumlerde diye bos mu birakalim :-)

ilerdeki surumlerde diye bos birakabiliriz.

> o LDP ve linux@bilkent.edu.tr hakkinda bilgi vermemiz gerekecek

Zaten css'nin basina bu linux@bilkent.edu.tr listesinin css'sidir
dememiz yeterli olacaktir. LDP'den de bahsetmeliyiz. Benim asil istedigim
sunsite'daki linux sayfasinin ve LDP'nin mirroini tutmak. Daha once
baslamistim fakat linkler yuzunden bir turlu sonuclanmadi.

> Listeyi takip edenlerden bir ricam olacak:
>
> ( cat question > /dev/null ama olsun )
>
> Lutfen FAQ icerisinde gormek istediginiz sorular ve cevaplari varsa (sadece soru
> olsa bile :-) listeye iletebilir misiniz.

Bunu bende cok istedim ama galiba kimseden ses cikmayacak. Bu css'nin
gercek bir css halini alabilmesi icin daha cok soruya ihtiyacimiz var.

> TR icerisinde hangi site'larda public access linux distribution var.
> Official bir mirror olmasina gerek yok, sadece ulasilabilir kopyalar nerelerde
> ekleyebilirsek yararli olur diye dusunuyorum.

Benim soyle bir onerim var. Turkiyedeki onlarca site'da Linux distr.
tutulacagina bir tek ODTU'deki kalsin. Her yeni site'in guncelleme
sorunlari olacaktir. Ustune ustluk ODTU'deki arsivin soyle bir sorunu
var. En fazla yer ona ayrilmis olmasina ragmen download miktari o kadar
fazla degil. FTPLOAD'a bakanlar bu katsayi dusuklugu yuzunden onu
guncellemekten vazgecebilirler. Bu yuzden TR'den sadece
ftp.metu.edu.tr'yi verelim derim. Distributionlar icin tabii. Dokumanlar
ya da HOWTO'lar her yerde tutulabilir.

Asil bunun disinda benim sormak istedigim bir de su var:
Kurulma asamasini ayrintilariyla anlatan bir dokuman yaratalim mi? CUnku
css'inin icerisinde bunlari anlatmak cok mantikli degil. CSS daha cok
sorulara yanit olmali. Ayni sey X icinde dusunulebilir.

Yorumlari bekliyorum.
Murat MAGA