Re: Network Printer

Yavuz Selim Komur (yavuz@albatros.cc.akdeniz.edu.tr)
Sun, 4 Jun 1995 21:07:39 +0400

On Sun, 4 Jun 1995, F Kagan Guerkaynak wrote:

> [...]
>
> Kernel lp0 (or whatever) goruyor mu ? Bazen PLIP ile derlenmis kerneller
> paralel portta printer gormeyorlar. Mesela reboot ederken printer'a reset
> isareti geliyor mu ?
>
> Soru (2) Setup da bir sey olabilir mi ?
> /var/spool altinda directory'ler ve yazma haklari
> lpd calisiyor mu
> /etc/printcap icerisindeki tanimlama tamam mi, (man printcap, biraz
> karisik :-)
>
> Soru (3) Local olarak calisip net'den ulasilamiyorsa, printcap (rm = ? )
> NFS varsa o zaman bazi sorunlar cikiyordu..

Bu uc cevapli soru bu tur sorunlar icin izlenecek yontemin guzel bir tarifi.

Biraz karmasik yazdigimi kabul ediyorum. Birileri hemen hemen diyince, iii.
Ben sorunu soyle cozdum.
/etc/host.conf dosyasinda host isimleri nasil bulunacagini anlatiyor.
----
order hosts, bind
multi on
-----------
seklinde idi.

Su sekilde duzenleyince
--------------
order hosts bind
---------------

/etc/hosts.lpd zaten
----------
mercury
----------
bicimindeydi.

Su anda her icin linux makinaya bagli paralel printer ucuncu bir unix
makina tarafinda kullaniliyor.
Ilginize tesekkur ederim.

> Gerekirse e-mail kgf@titan.ehb.itu.edu.tr
> Saygilar