Re: Linux FAQ fikirler...

Murat MAGA (maga@promete.tetm.tubitak.gov.tr)
Mon, 29 May 1995 17:57:48 +0400 (EET DST)

On Mon, 29 May 1995, F Kagan Guerkaynak wrote:

> Ne kadar dikkate veya ciddiye alindi bilemiyorum, ancak faq icerigi icin
> bir taslak hazirlamistim. Cemil'in soylediklerini de ekledim. bence
> makul gorunuyor.

Aslinda ben senin hazirladigin taslaga bakar birseyler hazirlamaya
basladim bile ilk 3 bolumu ben ustume aliyorum. Birinci bolumu draftini
bitirdim gibi.

> Acikcasi deginmek istedigim sadece bu servislerin linux uzerinde nasil
> gerceklestirilebileceklk,erini belgelemek. Tabii ki genel olarak unix'i
> kapsiyor ama linux altinda da var... yani, mesela

Tamam o zaman inetd'inin icerisine girebilecek herseyden bahsedelim.
oncelikle gopherd, httpd, phd, vs sonrasi nasil olsa fazlasiyla gelecektir.

> Yine ancak kisilerin bildigi seyleri yazmasi taraflisiyim. Yani ben
> slackware install ettim ve hep slackware ile ilgilendim. Bence ilgili
> maddelere alt basliklar koymak en dogrusu (IMHO) olur, ne dersiniz

Bende debiani hic kullanmadim, slackware anlatmak isime gelir.

> Acikcasi karsi degilim, ancak bazilarinin (mesela benim) yeni seyler
> ogrenmnesi gerekecek. Bu acidan belki biraz yabancilik cekilebilir.
> Bana sorarsaniz ASCII den ISO-latin-5 gecisi de son derece kol.ay olabilir
> (yoksa degil mi?), Ana fikir Cogunluga uyarim, ama burada Latin-5 yok :-)

Aslinda ogrenilmesi gereken yeni hicbir sey yok. Turkce MS-windows'unuzda
notepad'de yazabilirsiniz. Yok turkce windows yoksa, turkce fontlarla
write'da yazip, txt olarak kaydedebilirsiniz.
standart ascii'den turkce cevirmek icin butun metini tek tek okumak
gerekir. Ornegin: o"lu"mlu ve olumlu ingilizce harfle yazildigi zaman
ayni sekildedir. Butun metini turkce fontlarla yazip, find&replace'le 5
sn. icinde ingilizce harflere cevirebiliriz.

> Sey, su taslak hakkinda fikri olan var mi ?
> eklemek istediginiz bir sey yoksa konulari paylassak mi ?
> tum bunlari kim toplayip bir araya getirsin ?

Taslak oldukca iyi gozukuyor ama ben 1-2 konu basligi daha ekleyecegim
uzerime aldigim konulara. Onlari yarin postalarim. Benim asil onerim X
ile ilgili. Bu civarlarda (turkiye) yerel bir x=windows listesi olmadigi
icin (egedekinde disaridan da insanlar var) linux.faq'da bu isi biraz
daha ayrintili anlatsak. Sadece konfigurasyon degil de, biraz da x'le
ilgili seyler anlatsak. Oneri sadece

> Not: baglanti noktamizda bugun aralikli kesintiler oluyor, gidip gidip
> geliyoruz (Internete :-)

Kolay gelsin,
MAGA