Re: Linux on my PC ?

Selcuk SENKUL (selcuk@compclup.ceng.metu.edu.tr)
Sun, 24 Apr 1994 13:11:03 +0100

On Sun, 24 Apr 1994 trn01k@bilkent.edu.tr wrote:

> Degerli Arkadaslar,
> Linux konusunda sizlerden yardim alabilecegim soylenmis idi. Kisitli
> bilgimden anladigim kadari ile Linux Freeware veya Shareware ama
> guvenilir, kapsamli ve hizla gelistirilen bir UNIX benzeri isletim
> sistemi. .....
Selam,
Oncelikle sunu soylemeliyim ki elinizdeki bilgisayar linux icin son
derece yeterli ve hatta fazla bile... Yapmaniz gereken sey hangi
distribution'u kullanicaginiza karar vermek... Zaten pek fazla secneginiz
yok gibi.. Benim tecrubem olan slackware linux var.. Bunu tavsiye
edecegim cunku hem kullanimi kolay hem de sorunlariniz oldugunda bu
listeye sorarak cevaplar alabilirsiniz.. Cogunluk onu kullaniyor..
Baska SLS ve Debian diye iki distribution var...SLS'i de kullanmistik
fakat pek populer degil ama karar size kalmis.. Bu paketleri bircok ftp
site'inda bulabilirsiniz.. Eger slackware istiyorsaniz
compclup.ceng.metu.edu.tr 'in ftp siteinda pek cok paketi var... (ama
gozme tehlikesi olabilir..) pub/linux/slackware altinda .. esas kaynak
ftp.cdrom.com 'da pub/linux/slackware da var.. eksikleri oradan
alabilirsiniz.. ayrica ftp.cdrom.com'da debian ve sls'te var..
Kurmak icin okumaniz gereken filelar README* olup her iki yerde de
vardir. eger anlamadiginiz bir sey olursa lutfen sormaya cekinmeyin..
linux (oldukca yeterli) 100 Meg disk yeterli... Gerisi sizin doldurmaniza
bagli.. Nameserver'inizde yoksa compclup.ceng.metu.edu.tr 144.122.171.55
, ftp.cdrom.com ise 192.153.46.2
Iyi calismalar....
P.S: Sanirim bilkent ftp'de de bir cok linux programi olmali....
Isterseniz Mustafa Akgul'e de bir sorun...

Selcuk